اهل کاشانم قبله ام یک گل سرخ

اهل کاشانم قبله ام یک گل سرخ

29 آبان 1398

اهل کاشانم قبله ام یک گل سرخ 
از بچگی به دنبال راهی بودم که گلاب گیری را آسان کنم، در شهر گل و بلبل متولد شده  و عمری است که به گلاب گیری مشغول است. موسس و بنیان گذار گروه صنعتی راهب که برند ربیع را 60 سال پیش به ثبت رسانده است ، میگوید که نیاکان او از 120 سال پیش، به این حرفه اشتغال داشته اند و شرکت او در حقیقت(گلاب گیری سنتی) را به (گلابگیری صنعتی) تغییر داده است. اگر بشود درباره سلاطین این حرفه حرفی زد،مجید راهب را بدون هیچ اغراقی باید سلطان گلاب جهان نامید. مردی که در گذر زمان به چهره ماندگار صنعت گلاب بدل شده و تلاش های فراوانش در تولید این محصول ناب و کم نظیر سبب شده تا در سراسر دنیا به نیکی از گلاب ایران یاد شود. عطر گلاب ربیع در تمام خاورمیانه و آسیا پیچیده است و امروزه شهرت ربیع مرزها را در نوردیده و دامنه صادرات آن به ژاپن و چین هم رسیده است ما برای معرفی برند خود هزینه های زیادی میکردیم و در تمام نمایشگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس به طور مستمر شرکت میکردیم. کم کم دولتهای حوزه خلیج فارس، گلابهایی را که از سایر کشورهای دیگر میآمد و حاوی اسانس بود را رد کردند و کشورهایی مانند کویت، امارات و قطر حدود 95 درصد خرید خود را از مارک گلابربیع داشتند و ما اینگونه توانستیم بازار گلاب منطقه را در دست بگیریم.
کیفیت و تنوع محصولات تولیدی این گروه به حدی است که حتی در شرایط بد اقتصادی، صادرات محصولات آن نه تنها کاهش نیافته بلکه به میزان قابل توجهی افزایش داشته است و 15 سال به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز کشور معرفی می گردد. ایران گلاب در حال حاضر با ۵ شعبه و ۱۸ نمایندگی در خارج از کشور محصولات خود از جمله: انواع گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس گل محمدی، اسانس گلهای طبیعی، نوشابه های گاز دار ، آبمیوه و آب لیمو، آب معدنی انواع سرکه، خیارشور، رب گوجه فرنگی و... با برندهای رییع ، شمشاد و کریستال را در سراسر کشور توزیع و به بیش از ۳۰ کشور جهان به ارزش ۲۰ میلیون دلار صادر می کند.
ما ایران را سراسر گلستان می کنیم!
با رشد چشمگیر سفارشات داخلی و و صادراتی، مشکل ما کمبود گل بود، بنابراین بزرگترین کاری که ما انجام داده ایم، کشت و پرورش حدود 300 هتکار گل علاوه بر شهرهای کاشان، در استانهای البرز و مرکزی بود. با سطح فراوانی که زیر کشت گل برده ایم: میخواهیم ایران را گلستان کنیم و درخت گل محمدی را در جای جای ایران بکاریم البته ذکر این نکته ضروری است که این شرکت به محصولات زیرکشت خود اضافه کرده و اخیرا به کشت زعفران برای اولین بار در منطقه کاشان اقدام نموده است.
اگر کسی در اردیبهشت ماه به کاشان سفر کند و کارخانه گلاب ربیع را از نزدیک نبیند، عمری را از دست داده اند.در همین راستا و باتوجه به علاقه وافر مهندس راهب به زادگاهش  و با هدف میزبانی بهتر از گردشگران در مرکز شهر کاشان اقدام به ساخت هتلی با نام مهینستان راهب نموده که با معماری فاخر ایرانی تجربه اقامت را برای میهمانان دو چندان می نماید و بعنوان واحد نمونه گردشگری موفق به اخذ لوح تقدیر گشته است.


ارسال نظرات

  • * نام و نام خانوادگی :
  • *متن نظر :
  • *لطفا کاراکترهایی که در تصویر می بینید را وارد کنید :

مشاهده نظرات